maandag 20 maart 2017

Especially for You

Goedemorgen lieve blogvrienden,
Vandaag mag ik jullie een tutorial laten zien die ik heb gemaakt voor My Bestie Dutch Girls Designs. Ik wil jullie laten zien hoe je zelf een achtergrond kunt maken met dubbelzijdig klevende sheets en glitter. 

Je hebt hier voor nodig een stansmal, twee stukken karton en twee stukken dubbelzijdige sheet (allebei net zo groot als de afmeting van je stansmal), een aantal kleuren glitter, een pincet en een swifferdoekje.

foto van Cindy van der Velde.

Om te beginnen haal je één plakkant van het dubbelzijde sheet en plak dit op het stuk karton. Dit doe je met beide stukken karton en dubbelzijdige sheet. Een stuk karton met daarop de sheet haal je door je stansmachine. Let goed op dat de dubbelzijde sheet naar boven ligt. Haal na het stansen het karton niet uit je mal! Neem het andere stuk karton en plak dit op het karton dat nog in je stansmal zit. Vervolgens haal je het karton uit de mal. Het ziet er dan zo uit. Op de foto kun je goed de sheet zien zitten waarop de plaklaag nog zit.
foto van Cindy van der Velde.

Vervolgens ga je nu stukje voor stukje je project "pellen"met een pincet en voorzien van glitter. Hier zien jullie dat ik de omlijsting heb verwijderd. De rest laat je zitten en druk je nog een keer goed aan, zodat er geen glitter onder kan komen.
foto van Cindy van der Velde.

vervolgens strooi je glitter over je project. Dit blijft nu zitten op de plakklaag van het gedeelte dat je hebt verwijderd. Wrijft de glitter op je project. Neem vervolgens je swifferdoekje en haal je overtollige glitter eraf. Een swifferdoekje is antistatisch, dus neemt de restglitter goed op.

foto van Cindy van der Velde.

Vervolgens neem je de volgende kleur glitter. Je pelt weer een aantal stukjes van je project ( in dit geval de stukjes om de cirkels) en je bestrooit dit weer met glitter. Dan ziet er het uit zoals op de foto. Vervolgens wrijf je de glitter er weer in en ga er weer overeen met je swifferdoekje. Dit herhaal je totdat je gehele project is opgevuld en alle afdekstukjes van je mal zijn verwijderd.

foto van Cindy van der Velde.

Als je de hele mal hebt opgevuld, is dit het eindresultaat. Als je iedere keer goed met je swifferdoekje over je project gaat, en de restjes weghaalt, dan krijg je gen kleuren door elkaar.


foto van Cindy van der Velde.


En dit is dan het eindresultaat. Ik heb de kleuren glitter afgestemd op mijn afbeelding. Je hebt best snel resultaat en is leuk om te doen. Omdat ik niet de hele achtergrond teniet wilde doen laten gaan, heb ik alleen en tekst gebruikt. 

foto van Cindy van der Velde.

Omdat deze maand het thema is alles mag met de optie dieren, heb ik deze schattige beer gekozen, die je <<hier>> kunt vinden. Deze beer heb ik ingekleurd met copics. Ik wilde de kaart verder rustig houden om niet de achtergrond verloren te laten gaan. 

Ik hoop dat jullie wat aan deze tutorial hebben en wens jullie veel succes met het maken.




14 opmerkingen:

  1. Het is een prachtige kaart Cindy, mooi ingekleurd, maar van de tutorial snap ik niets, het zal wel aan mij liggen, want ik hou niet van kliederen,haha
    Verder is het een prachtig geheel.
    Liefs je moedertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke tutorial het lijkt een beetje op het ouderwetse zandstrooien daar heb ik nog de wereld potjes van.
    zo te lezen doeje dit leuke geklieder niet met je moeder(ha,ha)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! heel knap gemaakt! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart en netjes uitgelegd maar dit is ook niet aan mij besteed ;)
    Fijne dag en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een supertof eindresultaat geworden Cindy! Je hebt er een heel goed uitgelegde tutorial van gemaakt.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker weten dat dit een goede tutorial is en wat een verbluffend eindresultaat Cindy..........wel even heeeel iets anders dan een borduurtje hihi!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige kaart en wat een leuke uitleg! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er leuk uit Cindy ... goed.uitgelegd. Leuke creatie is het geworden. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi dit kaartje Cindy...en zo een duidelijke uitleg erbij...
    heel lief stempeltje erop wat je schitterend hebt ingekleurd...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend, wat een prachtige achtergrond heb je zo gecreëerd en met het lieve beertje is het een mooi geheel geworden.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leukerd is het geworden!Mooi kaartje.
    Groetjes, Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat gaaf als achtergrond zo

    gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze techniek heb ik eens op Pinterest gezien maar bij jouw kaart ziet het er wel heel leuk uit Cindy. Dat lieve beertje is wel heel schattig :)
    Lieve groetjes Miranda xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Suuupergaaaf geworden! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat jullie weer een reactie hebben achtergelaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Groetjes, Cindy