zondag 12 maart 2017

Klus geklaard

Hallo lieve bloggers,
Eerder heb ik aangegeven dat mijn moeder en ik allebei met een gigantische klus bezig zijn. Vanmorgen hebben we de klus geklaard. Na heel veel jaren van geduld, borduren en het afwerken, is het project af, de Nature's Home Afghan van Stoney Creek. Een deken met dertig verschillende blokken in kruissteek geborduurd.


 De deken is gevoerd met damast en tussenvulling, zodat je het quilteffect krijgt.
Alle blokken zijn met de hand doorgepit.



Dit is een detail van de afghan, één van de blokken met zo'n schattig vogelhuisje.

Het was ontzettend veel werk, maar wat een voldoening dat hij nu klaar is. Hij hangt nu voor sier over een stoel. Het staat heel gezellig. 
Ga ook eens een kijkje nemen bij mijn moedertje Corrie, zij heeft ook zo'n schitterende afghan gemaakt.
Nu ga ik eens bedenken wat mijn volgende project zal worden. Ik denk iets kleiners, hahaha.
Fijne zondag, 
Liefs, Cindy

29 opmerkingen:

  1. Het was een heel karwei, maar de voldoening is er nu, we hebben het toch maar mooi voor elkaar gekregen, het is een prachtige afghan geworden Cindy, daar mag je gerust héél trots op zijn.
    Nu is het weer tijd voor andere dingen.
    Liefs je moedertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja Cindy, dat Corrie je moeder is daar had ik absoluut geen weet van, wat leuk!! Jullie hebben een fantastisch kunstwerk gemaakt, ik geloof graag dat daar heel veel uren in zijn gaan zitten dus nu is het uitblazen en vooral genieten van dat moois!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als bij je Moeder heb ik bewondering voor jullie werk. Werk van jaren schat ik toch. Maar zo fijn als je samen met je Moeder dezelfde hobby hebt. Ik kan erover meepraten. Mijn Moeder en ik borduurden allebei graag. Toen ze naar het bejaardenhuis ging heeft ze ik weet niet hoeveel er van weggegeven aan vriendinnen in en buiten dat huis. Ach als ze er maar gelukkig van werden. Toch? Ik weet niet eens wat ik er straks mee aan moet. Zoveel hebben en er geen raad mee doen. Ach als tijd komt komt er raad. Niet ? grts leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend geworden..mijn complimenten!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Wat een schitterend kunstwerk! Heel knap gemaakt, dat is zeker een heel werk geweest. Geniet er maar van! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat prachtig gemaakt Cindy.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo geweldig mooi Cindy!!! Daat zitten zeker te weten heel veel uren in maar met een pracht resultaat!!! Schitterend hoor!!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjee...dit is een werk. Wat mooi gedaan en gaaf dat je dit hebt aangedurfd. Tjonge, dit is wel iets waar je trots op kan zijn. Gaaf. Wat zitten er mooie afbeelding in. prachtig!! Ik ga bij je moeder kijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjonge... wat een prachtige deken! Zo mooi van samenstelling en het borduren! Wauw! Ik kan me indenken dat je daar jaren mee bezig bent geweest! Dat je nog tijd had voor kaarten tussendoor!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schitterend Cindy ook net als je moeder prachtig gemaakt.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat prachtig en daar zitten vele uurtjes in!
    kun je er nu van genieten!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterend project hebben jullie gemaakt.
    Zo leuk om dit gelijk met je moeder te maken ...
    groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Cindy,

    prachtig en wat een monnikenwerk.
    Nu samen met je moeder van ieders eigen kunstwerk, wat dat is het

    groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig project Cindy en het eindresultaat is geweldig.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, wat een karwei zeg. Dit is echt heel mooi. Jullie mogen zeker heel trots zijn. En nu? Een volgend project?
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw wat heb je dat knap gedaan Cindy. Zonde om te laten liggen en nu ziet het er schitterend uit. Het was misschien wel een langere periode werk maar hier heb je járen plezier van. Schitterend :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, dit is echt prachtig. Na de vele uren werk kun je hier nog jaren van genieten!
    Groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is prachtig! Heel veel werk maar heel mooi gemaakt Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb bij Corrie ook al gezegd, mijn mond valt open.
    Wat mooi, en ook bijzonder.
    Daar zit veel geduld en werk in.
    Wat zal het een voldoening geven, nu het af is!
    Mag je trots op zijn hoor, heel mooi gemaakt.
    Fijne avond en groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Net bij Corrie ook al even gekeken en nu hier. Mijn complimenten, Cindy, wat heb jij dit ook prachtig gemaakt. Wat een werk zal het geweest zijn, maar het eindresultaat maakt het helemaal de moeite waard. Vind het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw ik ben sprakeloos......echt zoooo mooi is dit! Nou jullie mogen echt trots zijn hoor!!
    Fijne avond nog, lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nog zo'n prachtig kunstwerk! Wat leuk omdat samen met je Moeder te doen. En wat zal het een voldoening geven nu het af is.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Cindy,
    zag hem ook al bij je moeder, wat een prachtige Afghan heb je gemaakt, een enorme klus..maar je hebt eer van je werk,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zei het net ook al bij je moeder, wat een mega klus Cindy! Een prachtig project waar je enorm trots op kan zijn Cindy, geniet er maar enorm van!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Inderdaad dit moet een hele klus geweest zijn. maar als je het resultaat ziet. Prachtig hoor. super mooi geworden. Groeten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Cindy, ook die van jou is prachtig! Fantastisch werk, nu lekker van genieten. Ik kan me voorstellen dat je iedere dag met trots hier naar kijkt! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, wat een schitterende afghan hebben jij en je moeder gemaakt. Prachtige kleuren en motief, wat een karwei moet dat geweest zijn. Petje af.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Cindy, ook hier wil ik even laten weten dat ik het ontzettend gaaf vind wat jullie hebben gemaakt! Chapeau! Wat een geduld en tijd moet hier in hebben gezeten. Echt iets om trots op te zijn!
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zag 'm al bij je moeder en wat een bewondering heb ik voor jullie geduld en ijver. Het resultaat is prachtig. Lekker mee pronken zou ik zeggen!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat jullie weer een reactie hebben achtergelaten. Ik lees ze altijd met veel plezier! Groetjes, Cindy